2009. június 16., kedd

Karfiol főzelék és fasirt


Már tegnap eldöntöttük,hogy ma meggy leves lesz és fasírt.Azt viszont még nem tudtam hogy milyen köret legyen.A zöldségesnél gyönyörű karfiolt láttam,és nagyon olcsó is volt //99 forint /kg //Vettem egy közepes fejet.Gondoltam,hogy egy kis brokkolival együtt megpárolom,és jó lesz a fasírthoz.De mivel nem kaptam brokkolit,így kitaláltam,hogy főzeléket fogok belőle készíteni.Még soha nem csináltam,és nem ettem karfiolból készült főzeléket,de nagy-nagyon finom.Aki szereti a zöldségeket,és legfőképpen a főzelékeket,mindenképpen próbálja ki.

KARFIOL FŐZELÉK
Hozzávalók:1 1-1,5 kg karfiol
ízlés szerint só,vagy delikát
10 dkg vaj vagy margarin
3 evőkanál liszt
tejszín,és tej,vagy édes tejföl
petrezselyem zöld
A karfiolt feltesszük főni,cukros sós vízben.ha már puha akkor leszűrjük,de a levét meghagyjuk.A vajon kissé megpirítjuk a lisztet,felengedjük a tejjel-tejszínnel,vagy a tejföllel,és a félretett főzőlével,majd beletesszük a karfiolt,és összefőzzük.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pontos idő

Lapozgató

Kedvcsináló

Számláló

Rendszeres olvasók

Nyomtató

Print