2010. február 24., szerda

Életem első kenyere. !!!!

Mivel nem tudtam az internetet használni,így a kenyér sütés fortéját,és a receptet sem tudtam megnézni.Így kénytelen voltam improvizálni.Csak úgy magamtól kitaláltam egy  "kenyér receptet".Meg kell hogy mondjam,nem is lett rossz,.az utolsó morzsáig elfogyott,kis időn belül.ahhoz képest,hogy még soha nem csináltam.A Vivien azt mondta :anyuci én még nem ettem ilyen fincsi kenyeret !!!Hát ez volt a legszebb .!!!Nagyon örültem,hogy elsőre ilyen sikerélménnyel zárult a próbálkozásom.!!!


                                                                           Hozzávalók
                                                                             1 kg liszt
                                                                              1 dl olaj
                                                                          5,5 dl langyos víz
                                                                             5 dkg élesztő
                                                                           1 kanál cukor
                                                                             1 kanál só
A liszt közepébe mélyedést csináltam,ebbe tettem az élesztőt,a cukrot,és a langyos vizet.Kissé összekevertem,és befedtem liszttel.Hagytam hogy az élesztő megkeljen.Hozzáadtam a sót,és az egészet alaposan összedolgoztam,és átgyúrtam.Letakarva kelesztettem.Három kisebb-nagyobb részre osztottam ,mert a legnagyobb jénaiba sem fért volna bele.Kicsit megolajoztam a formák belsejét,beleraktam a tésztát,és ismét hagytam kelni.Aztán előmelegített sütőben lassan sütöttem.
                                                                         

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pontos idő

Lapozgató

Kedvcsináló

Számláló

Rendszeres olvasók

Nyomtató

Print