2010. március 23., kedd

Kifli !!!!!


Kelt tésztákat már nagyon sokszor sütöttem.De azok mindig édesek voltak,meg voltak töltve dióval,mákkal,túróval.Egy hónapja a megpróbálkoztam a kenyér sütéssel is.Nagyon jól sikerült.Holnap mákos gubát akarok készíteni,és arra gondoltam hogy miért is ne süthetnék én hozzá kiflit.Biztos vagyok benne hogy így még finomabb lesz,mint a bolti kiflivel.Az elhatározást tettek követték.Előkerestem a fiók mélyéről egy újságból kivágott kiflireceptet,és az én kelt tészta receptemmel kombinálva elkészítettem az én kiflim receptjét.

Hozzávalók/ 16 darabhoz. /

1 kg liszt
5 dkg élesztő
5 dl tej
1,5 kávéskanál só
1,5 evőkanál cukor
15+5 dkg Rama margarin
1 evőkanál citromlé

A lisztet beleöntjük egy tálba.a tejet megmelegítjük,és a margarint felolvasztjuk benne.Mélyedést csinálunk a közepébe.Belemorzsoljuk az élesztőt.Hozzáadjuk a cukrot,és az margarinnal elkevert langyos tejet.Összekeverjük az élesztővel,és liszttel betakarjuk.Hagyjuk megkelni az élesztőt.Ezután fakanállal összedolgozzuk,és jó alaposan meggyúrjuk.Megkelesztjük.Nem túl nagy kör alakúra formázzuk.Így könnyebb elosztani.16 egyenlő cikkre vágjuk.A cikkeket külön -külön feltekerjük a csúcsától kezdve,aztán kissé ellapítjuk.Ismét hagyjuk kelni.Négyzet alakúra nyújtjuk,és az egyik sarkától kezdve feltekerjük és kifli alakúra formáljuk.Az 5 dkg margarint felolvasztjuk,és azzal megkenjük a tetejét,majd sütjük.
Nagyon finom,puha és könnyű tésztája van.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pontos idő

Lapozgató

Kedvcsináló

Számláló

Rendszeres olvasók

Nyomtató

Print