2010. április 1., csütörtök

Zöldfűszeres rózsakenyér

                                                                    



 Már régebben láttam meg Gabojsza - nál  ezt a csodálatos alkotást.Akkor elhatároztam,hogy én is el fogom készíteni.Igaz hogy nem az ő tésztareceptjét használtam,de legközelebb abból próbálom ki.A fűszerezés viszont igen.A medvehagyma helyet én új hagyma zöld szárát használtam. A megvalósítás mostanáig váratott magára.Ma burgonyás kenyeret sütöttem,és egy  teljes adagot dagasztottam,aminek az egyik feléből a kenyér készült,a másik feléből pedig a rózsakenyeret készítettem el.egy nagyot,és három kisebbet.Alig vártam hogy hűljön egy kicsit,és megkóstolhassam.Nagyon finom !!!!A kicsiket kóstolónak szánom,ismerősöknek.Remélem nekik is ízleni fog.

                                                                        Hozzávalók :
                                                                           1 kg liszt
                                                                       60 dkg krumpli
                                                                        5 dkg élesztő
                                                                           1 dl tejföl
                                                                        1 1/2 kanál só,
                                                                       1 kanál cukor
                                                                   20 dkg puha margarin
                                                                            1 tojás
                                                                        3 - 4 kanál tej

A lisztet egy nagy tálba szitáljuk.A közepébe mélyedést csinálunk,és belemorzsoljuk az élesztőt.Hozzákeverjük a cukrot,és a tejfölt,és hagyjuk megkelni.Mikor az élesztő megkelt,akkor a liszthez adjuk a sót,a margarint, a tojást,a tejet .Összedolgozzuk,és jól megdagasztjuk.Letakarva,langyos helyen kelesztjük.Megkenjük a fűszeres vajjal.Pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk,és a formába rakjuk.Megkelesztjük,és tojással megkenjük a tetejét.Közepesen meleg sütőben sütjük.

1 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Hát ez nagyon szép lett!:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pontos idő

Lapozgató

Kedvcsináló

Számláló

Rendszeres olvasók

Nyomtató

Print